تبلت سامسونگ

سایت تخصصی

تبلت سامسونگ

سایت تخصصی

تبلت دیمو 900 پلاس - Dimo 900 Plus

تبلت دیمو 900 پلاس - Dimo 900 Plus

بالاخره بعد از مدتها انتظار سری جدید 9.7 اینچی تبلت دیمو به نام تجاری دیمو 900 پلاس برای اولین بار وارد بازار شد و از اواخر آذرماه جهت توزیع به فروشگاه اینترنتی تبلت تحویل شده است که در ادامه به نقد و بررسی این دستگاه می پردازیم:

+Dimo900 یک تبلت 9.7 اینچی است که همانند سری قبلی قابلیت تشخیص 10 نقطه لمس همزمان از وِیژگی های آن محسوب می شود، همچنین جنس بدنه آن آلمینیوم خشک  از جنس مرغوبی بوده و حس خوبی را هنگام کار کردن با آن به کاربر منتقل می‌کند. صفحه نمایش باکیفیت و ضد خش این تبلت دارای رزولوشن 1024x768 و نسبت تصویر 4:3 می‌باشد که برای نشان دادن جزئیات دقیق و نوشته‌ها مناسب می‌باشد. یکی دیگر از قابلیتهای بسیار محبوب افزوده شده به این تبلت در مقایسه با مدل قبلی بلوتوث می باشد که در عکس زیر قابل مشاهده است.

این تبلت در حال حاضر از لحاظ سخت افزاری در رده بالایی قرار دارد زیرا دارای پردازنده قدرتمند دو هسته ای Cortex-A9 با فرکانس 1.6 گیگاهرتز و چیپست Allwinner A10 می‌باشد که توان پردازشی بالایی جهت اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سنگین دارد. همانند دیمو 900 معمولی پردازنده گرافیکی استفاده شده در این تبلت Mali400 است که می‌توان آن را قدرتمندترین پردازنده گرافیکی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند تا به امروز دانست (همان پردازنده ای که در گوشی های سامسونگ گالاکسی SII و گالاکسی نوت به کار رفته) که قدرت انجام سنگین‌ترین کارهای گرافیکی را داراست. پخش کردن ویدئو های Full HD 1080P با وجود این پردازنده گرافیکی برای این تبلت‌ها بسیار آسان است و شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها و وجود خروجی HDMI یک پخش کننده ویدئویی قدرتمند را در منزل و یا محل کار خود داشته باشید.

از مشخصه‌های ظاهری این تبلت می‌توان به وجود دوربین 2 مگاپیکسلی در پشت و یک وبکم در بالای صفحه نمایش رو به کاربر برای داشتن مکالمه تصویری از طریق اینترنت، وجود سه کلید لمسی back ، home و menu در سمت لبه بالایی صفحه نمایش تبلت اشاره داشت که 2 عدد از همین کلید ها وظیفه افزایش و کاهش صدا را نیز بر عهده دارند.  برخلاف مدل قبلی خود کلید های پاور آن در پایین لبه سمت راست تبلت آن قرار داده شده‌ است. یک امتیاز بزرگ نسبت به مدل دیمو 900 معمولی اینستکه 1ورودی میکرو USB و یک ورودی میکرو Host USB دارد که قابلیت اتصال کابل USB OTG را فراهم می کند و از قابلیت‌های آن امکان اتصال حافظه فلش به صورت مستقیم و همچنین اتصال موس و کیبورد می‌باشد که البته مبدل آن به سایز استاندارد درون جعبه وجود دارد. تمامی پورت‌های اتصالی از جمله خروجی هدفون استریو، میکروفن، خروجی HDMI، ورودی micro SD،  پورت های  micro USB و اتصال شارژر و بلندگوی آن در  لبه سمت راست قرار دارند. از دیگر مزایای مهم و کمیاب این تبلت‌ می‌توان به خروجی Mini HDMI آن اشاره کرد که به شما توانایی اتصال تبلت به تلویزیون منزل و ویدئو پروجکشن و سایر دستگاه ها که دارای ورودی HDMI هستند را می‌دهد.

حافظه رم استفاده شده در مدل +DIMO900 از نوع DDR3 و دارای ظرفیت 1 گیگابایت می‌باشد. مانند مدل قبلی ظرفیت حافظه جانبی استفاده شده در مدل +DIMO900، هشت گیگابایت می‌باشد که در صورت تمایل قابلیت افزایش و پشتیبانی از حافظه micro SD تا ظرفیت 32 گیگابایت را دارا می باشد. برای اتصال به اینترنت این تبلت دارای کارت شبکه Wi-Fi می‌باشند و کاربر می‌تواند با بهره گیری از آن به جستجوی اینترنت بپردازد. همچنین این تبلت ها قابلیت پشتیبانی از مودم‌های 3G را دارا می‌باشند و شما می‌توانید با اتصال سیم کارتی که اینترنت آن فعال است در هر مکانی اینترنت را همراه خود داشته باشید . این مودم‌ها به عنوان لوازم جانبی به صورت جداگانه در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

 

مدیریت و بهره‌وری از این سخت افزار قدرتمند به عهده آخرین ورژن از سیستم عامل اندروید یعنی اندروید بستنی حصیری (V4.0.4) قرار دارد که انصافاً این نسخه از اندروید به خوبی از پس این کار برآمده است . از قابلیت‌های متعدد این سیستم عامل می‌توان به شکل و شمایل جدید و جلوه های گرافیکی آن که نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار پیشرفت کرده است اشاره کرد که تجربه بسیار خوبی از کار کردن با آن به شما منتقل می‌کند. در این نسخه یک نوار دسترسی سریع وجود دارد تا برنامه های پرکاربرد را آنجا قرار داد و بدین ترتیب هر وقت که بخواهید می‌توانید به سرعت این نرم افزار ها را اجرا کنید. در این نسخه منوی نرم افزار ها به 2 قسمت APPS و WIDGETS تقسیم بندی شده است که ویجت‌ها و نرم افزارهای نصب شده هر کدام در قسمت خود قرار می‌گیرند . شما می‌توانید از قسمت ویجت‌ها هر سایزی از آن‌ها را که تمایل داشتید به صفحه اصلی تبلت انتقال بدهید.

 

از دیگر قابلیت‌های تبلت های DIMO پشتیبانی کامل آن‌ها از زبان فارسی می‌باشد. شما می‌توانید منوی تبلت را فارسی کرده و فیلم‌ها را با زیرنویس فارسی تماشا کنید و خلاصه با تمام نرم افزارهایی که زبان فارسی را پشتیبانی می‌کنند به راحتی کار کنید.یکی از دلایل مورد توجه قرار گرفتن تبلت ها وزن سبک آن‌ها می‌باشد و به همین دلیل از قابلیت حمل بالایی برخوردار هستند. وزن تبلت های DIMO نیز از دیگر خصوصیات خوب آن‌ به شمار می‌رود که مدل +DIMO900 دارای وزن 600 گرم می‌باشد و از لحاظ سایز دارای ابعاد 242x184x9.5 mm می باشد.

گارانتی: کلیه تبلتهای دیمو دارای کارت گارانتی با 1 ماه تعویض ناشی از نقص فنی و 12 ماه گارانتی تعمیر می باشد.

Listing details

ابعاد
size
نسخه سیستم عامل
os version
نسخه‌ی 4.0.4 - Ice Cream Sandwich)   
سیستم عامل
os :
رنگ :
color :
سازنده پردازنده
cpu company
ARM   
سرعت پردازنده
cpu speed :
1.6   گیگا هرتز
مدل پردازنده
CPU Model :
رم
ram :
1   گیگ
نوع رم
ram type :
DDR3   
فلش مموری
Flash Memory
8   گیگ
اندازه نمایشگر
Display size
9.7   اینچ
مدل گرافیک
VGA model
توضیح نمایشگر
Display Features
صفحه نمایش لمسی خازنی از نوع IPS LCD   
رزولوشن
Resolution
768 × 1024   پیکسل
کیفیت دوربین
camera quality
2   مگاپیکسل
کیفیت وب کم
webcam quality
0.3   مگا پیکسلی
مدل باطری
battery model
باتری لیتیومی 8000 میلی‌آمپر ساعت قابل شارژ (Integrated 8000mAh Lithium Battery)   
امکانات ارتباطی و شبکه
Communications & network
امکانات چند رسانه ایی
multimedia
MP3 AAC FLAC WMA WAV   
وزن
Weight
650   گرم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد